Sinds 2014 verandert de huisstijl van Into The Great Wide Open jaarlijks met de Designer In Residence aan het roer. Voor 2017 bepaalt Ewoudt Boonstra a.k.a Pregnant Studios de koers. Hij is daarmee verantwoordelijk voor alle beeldende uitingen rondom het festival. Van polsbandjes tot merchandise en van posters tot het programmaboekje.

Ewoudt Boonstra ontwikkelde commercials en campagnes voor grote merken als Google, Converse en Nike. En werkte aan opvallende videoclips van onder meer LeLe en Rimer London. Eerder was hij actief voor bekende ontwerp- en reclamebureaus als KesselsKramer in Amsterdam en Wieden+Kennedy in Portland. Inmiddels opereert Ewoudt Boonstra vanuit Amsterdam onder de naam Pregnant Studios, een playground waar hij communicatie als entertainment ziet en waar hedendaagse vragen beantwoord worden met hedendaagse antwoorden. Het werk van Boonstra is veelzijdig, speels en bevat veelal een knipoog. Specialiseren in niks en excelleren in alles, zoals hij zelf zegt.
 

Specialiseren in niks en excelleren in alles


Voor Here Comes The Summer 2017 zet Ewoudt zijn eerste strepen op papier en vat het festival samen zoals The Undertones in het gelijknamige nummer. “Keep looking for the girls with their faces all tanned. Lying on the beaches all covered in sand. Stretching out their long legs lying in the sun. They know they’re beautiful they’re having fun”. Beelden die ons doen verlangen naar de eerste dagen van de zomer. Als de zon onverwachts intens begint te schijnen. Als de warmte je de rust geeft om je ogen te sluiten en weg te dommelen. En vergeet je vooral niet in te smeren.

Ewoudt Boonstra, let's have some fun.

Ewoudt Boonstra


Door De redactie

Poster Here Comes The Summer 2017, Ewoudt Boonstra

Hoofdbeeld: Pregnant Studios